Până acum, pacientul răspundea la o întrebare și era contactat de Ministerul Sănătății care, după lămurire, reclama eventualele aspecte penal, scrie libertatea.ro
Acum, ministerul condus de Nelu Tătaru propune ca răspunsul său la reclamarea mitei să fie: ”Vă mulțumim! Vă rugăm să formulați plângere către autoritățile abilitate sau puteți trimite o sesizare la Ministerul Sănătății la adresa de email: [email protected]”! Peste 12.700 de pacienți au sesizat Ministerului Sănătății, între 2017 și 2019, că doresc să raporteze că li s-au solicitat bani sau atenții în timpul internării.
Însă, până în prezent, ministerul nu a demarat nicio acțiune ca urmare a acestor sesizări, invocând ”riscul de pierdere a anonimatului pacientului”. Un ordin de ministru recent publicat pune în pericol mecanismul de feedback al pacientului, atrage atenția într-o recentă analiză Observatorul Român de Sănătate.
Ministerul Sănătății a publicat recent un proiect de modificare a mecanismului electronic prin care pacienții români pot evalua activitatea spitalelor publice și pot sesiza situațiile de condiționare a actului medical sau de corupție din spitale.
”Această modificare va îngreuna considerabil și va complica inutil demersurile pacienților de sesizare a actelor de corupție din spitalele publice”, cred specialiștii de la Observatorul Român de Sănătate.
Citiți mai multe pe libertatea.ro
Lasă un răspuns