În prim planul discuțiilor au fost proiectele de infrastructură rutieră de la granița dintre cele două țări, printre acestea aflându-se și Autostrada A3 și Autostrada M4. Următoarea întâlnire bilaterală va avea loc în luna octombrie a acestui an, citează capital.ro
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat luni că autorităţile din România şi Ungaria au discutat despre stadiile proiectelor de infrastructură rutieră de la graniţa dintre cele două ţări, respectiv Autostrada A3, Autostrada M4, Drumul Expres Satu Mare – Oar (Csenger) şi Drumul Expres M49.
„S-a luat decizia semnării protocolului între România şi Ungaria pentru deschiderea frontierei de la Borş 2, pentru care fiecare dintre părţi va face demersuri la nivelul conducerii ministerelor şi guvernelor pentru a face posibilă această deschidere cel târziu în luna septembrie. S-a stabilit realizarea unei conexiuni între Drumul Expres M49 şi Drumul Expres Oar – Satu Mare, pentru care se va semna Studiul de Fezabilitate zilele următoare. S-a discutat şi s-a agreat de partea ambelor state ca lucrările la drumul expres Oar-Satu Mare cât şi la drumul expres M49 de pe partea maghiară să se desfăşoare în acelaşi timp, astfel încât, în anul 2024 să poată fi deschis un nou punct de frontieră.
Ca urmare a înţelegerii anterioare stabilite în momentul când am realizat punctul de trecere de la Nădlac 2 şi a întrevederii de astăzi, frontiera maghiară va găzdui punctul de trecere a frontierei atât la Borş 2 cât şi la Oar – Satu Mare, ambele puncte de trecere a frontierei fiind pe partea maghiară”, a declarat Ovidiu Marian Barbier, director general adjunct al CNAIR SA.
Citiți mai multe pe capital.ro
Lasă un răspuns